fredag 6. desember 2013

Juledekorasjon og "nye" blomsterpotter :)


I går var det gråvær på Sørlandet med masse regn og vind. Skikkelig ufyselig var det. Slik så det ut fra stuevinduet mitt, og jeg kom til å tenke på noe min far alltid har sagt når det er uvær: "Det æ godt at husan æ hole". Og det er jo sant det, da :) :)

 
Og når det er sånn et vær ute, må man finne på noe hyggelig inne :)
 Min dag ble brukt til å male om gamle blomsterpotter og lage en juledekorasjon, mens jeg spilte god, gammel julemusikk. Og da kommer den gode og varme julestemninga veltende over en med full tyngde, og hjertet fylles med glede og takknemlighet for at jeg får lov til å ha det så godt som dette :) Da gjør det ikke så mye om jeg har en kranglete rygg og nakke, og formen ikke er som den skal for tida. Jeg bruker "øktene" på sofaen til å pønske ut nye idèer, og så settes de ut i livet sånn etter hvert :)

Først ut var disse (ikke så veldig fine) blomsterpottene. Jeg har vært på nippet til å kaste dem flere ganger, men det har aldri blitt noe av.  Og det er jeg jo glad for nå. De hadde jammen meg potensiale til å bli noe vakkert til slutt :)

 
Med litt hvit maling, for så å bli dekorert med litt gull og sølv, ble de så fine så :)
 

 
Mitt neste prosjekt var juledekorasjonen, og den begynte her:
 
 
Denne boksen har også stått i fare mer enn en gang for å havne i søpla, men den har liksom sluppet unna hver gang. Og den stod tydeligvis bare å ventet på rette anledning :) Jeg plukket meg noen bjørkekvister her en dag, og de klippet jeg opp i passende biter til boksen.
 
 
De er jo egentlig veldig dekorative der de ligger i en haug. Men jeg brukte dem til boksen min. Jeg malte den først med hvit maling. Så limte jeg på pinnene med limpistol, og malte dem etterpå. Og da ble det sånn som dette:
 
 
Etterpå ble den fylt med levende grønt fra egen hage, og noen kongler, sopp og en sløyfe. Og jeg er ganske fornøyd med resultatet, om jeg må si det selv :)
 
 
 
I går hadde vi altså gråvær, men i dag har det skiftet helt. Vi har en nydelig dag, det har kommet snø i løpet av natten, og det er bare helt fantastisk flott :) Jeg tok noen stemningsbilder da jeg var ute og luftet hundene i tidlige morgentimer.
 
 
Mia er like blid på alle hun møter på sin vei, og var bortom nissen og hilste på. Men hun skjønte ganske fort at det var liten respons å få der, så da ville hun heller inn en tur. Hennes måte å si ifra om det, er å grave på døra med begge forlabbene :)
 
 
Jeg håper dere alle koser dere i adventstida, og nyter dagene :) Jeg koser meg masse i alle fall, og i dag ble morgenkaffen inntatt med ny kopp fra adventkalenderen jeg fikk av døtrene mine :)
 
 
God førjulsklem til  hver og en av dere som titter innom :)
 post signature

1 kommentar:

kiwimeskreations sa...

Sorry to hear you have back and neck problems May Brit, but I do love the results of your time on the couch - the pots are beautiful - I love the way you decorated the tin too.
We are starting summer here, but at the moment we are having a lot of rain, and with the warm temperatures everything is growing very rapidly!
Blessings
Maxine