onsdag 29. mai 2013

Jul i mai :)


De som kjenner meg, vet at jeg er veldig (VELDIG) glad i jula. For meg er den tida den aller beste i hele året. Jeg bare elsker det; julebudskapet, engler, nisser, julegaver, julefarger, vinter og hvit snø. Og denne juleånden kommer over meg stadig vekk, langt utover det mange vil kalle for normalt. De fleste glemmer alt som har med jul å gjøre til sånn ut på høsten ei gang, men jeg klarer liksom aldri helt å slippe taket i den :) :)
Så hva gjør man da, når julestemninga siger på en vårdag i mai? Jo, da setter man seg ved hobbybordet og lager en julegave. Det ble en juleeske fylt med ti av mine små hjerter :) Jeg viste i forrige innlegg ei oppskrift jeg har laget på heklede hjerter, og de som er i esken, er nesten like. Men jeg har sløyfet den siste omgangen på kvadratet i midten, og gått rett på "halvmånene". De er laget av 8 dobbeltstaver med 2 lm imellom hver. og da passet det perfekt :) Resten er likt, med en omg fm rundt hele, og så en omg med 3 lm (ikke 4, som på de litt større hjertene)og 1 fm i annenhver m hele veien rundt hjertet. Hvis du bruker litt tykt garn, er de såpass store at de kan brukes som glassbrikker. Hvis du fester en tråd i dem, er de også fine til å henge på juletreet, eller i vinduet.

Eska er laget etter en "oppskrift" jeg lagde før jul i fjor. Da hadde jeg to telys og en fyrstikkeske inni, men fant ut i dag at det passer aldeles perfekt med hjerter også :) Og siden jeg har dilla på å hekle hjerter, så er det jo flott å finne flere ting de kan brukes til :)

 
Bildet av fuglene er funnet på nettet.

 
Blomstene har jeg laget selv med dies fra Nellie Snellen, og gullbladene er dies fra Marianne design.

 
Når du åpner eska, er det et skrivefelt til venstre med plass til en liten personlig hilsen :)

 
Hjertene er heklet av bommullsgarnet Cotton nr. 8 fra Hjertegarn.

 


 
Baksiden av eska med en mindre utgave av samme bilde som på forsiden.

 
Tenkte eska mi skal bli med på utfordringen hos Nordsalten-hobbyklubb der utfordringen er å lage pynt selv.
 
Så har jeg fått kost meg med litt jul, og da skal jeg prøve å komme tilbake til sommermodus igjen :) :)
Eller må jeg kanskje lage bare eeen eske til? :) :)
 
Ha en fin dag, alle sammen :) Klem fra
post signature

3 kommentarer:

Lises hjertegleder sa...

Du er såååå flink!!!!
Janne ble helt betatt av hjertene jeg fikk , så hun skal hekle sånne- så kjekt at du legger ut oppskrift!
Ha en fin dag søster- love u<3

Anne Lill sa...

Så flott eske du har laget! Og så fine blomster du har pyntet med. Nydelig!

Tusen takk for at du scrapper med NSHK!

Anne Lill - DT NSHK

kiwimeskreations sa...

May these are beautiful - the hearts are a work of are and the box is stunning - love the image and the way you have taken the colours from that and used them throughout the project!
Blessings
Maxine