lørdag 7. juli 2012

Regn,"ny" veranda og hekla duk:))

Det er  skikkelig gråvær hos oss i dag, men det gjør ingenting. Og se så flott naturen er selv i våtdrakt:
                                              
 Disse bildene er tatt fra verandaen vår:)



Se så nydelige blomstene er med regndråper på:) Hvem kan vel bli sur på været når det finnes så mye vakkert rundt oss?


Og vi har masse gøye ting å holde på med innendørs:) Mannen snekrer nye møbler til verandaen, og jeg har laget duk til det fine nye bordet han har laget:) Møblene er laget av skikkelig grove materialer,  men jeg synes de ble så fine:) De skal få seg en runde til med pussepapir, og enda ett strøk med beis før de er helt ferdige. Og jeg skal sy puter til benken, så det gjenstår litt arbeid ennå:)



Og her viser Bamse hvordan benken også kan brukes som kattehus. Tenker Lillepys, Nussi og Mia blir glad for sitt nye krypinn når det blir kaldere i været. Han er god til å få det til, han der snekkermannen min:)))


Og han har visstnok enda mer på gang:)) Gleder meg til å se det ferdig:))



Selv har jeg bidratt med en duk til det fine bordet ( uff, det hørtes ikke så imponerende ut sammenlignet med det mannen har gjort):) Men duken er altså laget av et gammelt dynetrekk som egentlig skulle kastes. Så jeg har klippet, klippet og klippet, rundt og rundt og rundt. Så ble det surret opp til et ganske stort nøste. Deretter var det fram med heklekroken ( nr. 8). Jeg har brukt en side av dynetrekket, og jeg skal si det ble ikke store duken når stoffet ble heklet sammen!! Men jeg ble veldig fornøyd med den likevel.


Og sånn ser bordet ut med duken på. Det flotte lyset er det min eldste datter som har dekorert. og ildtoppen er en gave fra verdens beste søster, Anne Lise.


Og mens jeg laget duk, lå Bamse og koste seg i det rene sengetøyet som jeg nettopp hadde lagt på:)) Tror han er sånn ganske fornøyd med tilværelsen her ja...godgutten min:))


Så vi har hatt en fin dag som dere ser, selv om det er grått i været. Håper dere som titter innom her også har hatt det fint, hva dere nå enn har holdt på med. Ønsker dere alle sammen en koselig kveld:))

Klem
  post signature

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Så flotte bilder May Brit, og for en fantastisk utsikt dere har! Enig med deg, det er da kos med litt gråvær også, bare det er sommertemperaturer - deilig med turer i skog og fjell når sola ikke steker:)
Lurt med dynetrekk-duken, ble så fin!
Ha en flott søndag!
Klem fra Kjersti:)

kiwimeskreations sa...

Oh May what a beautiful place you live in!!
Your animals are so well cared for with their own 'home'. I love how you made the cloth.
Blessings
Maxine